Piernik





Składniki:

270 g miodu
50 g oleju kokosowego
300 g mąki migdałowej
100 g mąki kasztanowej
80 g mielonego siemienia lnianego
3 łyżeczki proszku do pieczenia bg
szczypta soli
40 g przyprawy korzennej bg
200 g wody

Polewa:

100 g gorzkiej czekolady
60 ml. wody
łyżka miodu
wiórki kokosowe (opcjonalnie)

Siemię lniane zalałam wodą i wymieszałam, odstawiłam na chwilę do nasiąknięcia.
Miód i olej kokosowy rozpuściłam w garnuszku na małym ogniu, dodałam do siemienia, wymieszałam.
Dodałam resztę składników i wyrobiłam dłonią do uzyskania jednolitej masy.

Prostokątną foremkę wyłożyłam papierem do pieczenia, przełożyłam masę i nawilżoną dłonią wyrównałam. Piekłam w 150 st. C ok. 1,5 godziny.

Odstawiłam do wystudzenia.

W kąpieli wodnej rozpuściłam składniki na polewę, dosypałam na tzw. oko wiórki kokosowe i wymieszałam. Piernik posmarowałam polewą za pomocą sylikonowego pędzelka.

Po zastygnięciu zawinęłam w folię aluminiową i wyniosłam w chłodne miejsce.





Smacznego :)


1 komentarz :

life and calm © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka